neděle 5. ledna 2014

u gonna meet some gentle people there ... in 2014


Ahoj z dva nula jedna čtyři! Naposled jsme se viděli loni a mě fakt kupodivu příjde, že je všechno jinak. Nebo je to aspoň stoprocentně jinak než touhle dobou před rokem. Velký souhrn třináctky mám ještě v plánu po zítřejší zkoušce, ale trochu shrnutí už to chce asi dneska, protože..



- jsem loni první půlrok šílela z maturity, abych pak zjistila, že to až tak hrozné nebylo

- touhle dobou loni jsem asi rýsovala nějaký rys do školy a učila se anglickou literaturu do nejmenších detailů (zdravím paní profesorku!), vymetala různorodé hasičské plesy ve všech přilehlých ostravských vesnicích, pila slepeckou vodku a těšila se na ten svatý klid po maturitě

- přes prázdniny jsem všechno ze střední úspěšně zapomněla

- naučila jsem se běhat pravidelně a strašně si to užívat, takže teď jen čekám na pozkouškový time of peace

- užila jsem si zase jedny perfektní prázdniny s rodinou, psem a kamarádama, procestovala Evropu a protančila Ostravu (i na Colours, kde jsem poprvé potkala své budoucí arts spolužáky)

-přestěhovala jsem se do nového (a nejlepšího) města, do starého (a nejlepšího) bytu a prožila si první dva týdny v září absolutního outsiderství a šílení, že nemám, co dělat a nikoho tu neznám

- nastoupila jsem na dvě vysoké školy a zjistila, že to, co jsem poslední asi tři roky chtěla dělat, mě nebaví, prožila si pár (echm) probrečených dní, kdy mi všechny dosavadní plány přišly špatné a nevěděla jsem, kdo jsem a co vlastně chci být

-  vybrala jsem si a udělala první životní rozhodnutí.. až teď vidím, že dostat se na vysokou není životní rozhodnutí, životní rozhodnutí je odejít ze školy/práce/vztahů, etc., které vás nenaplňují a ujasnila jsem si, kým chci být - povolání bude jen jeden z prostředků naplnění

- potkala jsem mnoho nových kamarádů, inspirativních lidí, nových názorů, které mi pomohly se sebeuvědomováním (omluvte mě, mluví ze mě filosofie, kterou se už týden snažím naučit na zítřejší zkoušku a právě teď jsem v čase prokrastinace.))

- naučila jsem se jíst cibuli (protože jsem nechtěla urazit, že ji nejím, ale sama bych si ji pravda ještě nedala.))

- přestala jsem úplně koukat na telku (ano, protože jsem se odstěhovala :D), ještě víc než předtím jsem se zamilovala do knížek

- ztratila svůj nejmilovanější lomo foťák, který občas žere fotky a neostří, ale byly v něm fotky z nejlepšího arts večírku a po pár dnech mi byl foťák navrácen poctivou nálezkyní

- naučila jsem se vařit, péct, uklízet, žehlit, čistit záchod, zavařovat houby, dělat nejlepší těsto na palačinky od oka, číst si u snídaně a snídat klidně hodinu, pracovat pod buzerantskejma manažerama (dělat si z nich srandu a zjistit, že nikdy nechci být manažer.. oops)

- začla jsem strašně ponocovat, ale pak jsem se někde dočetla, že jen vyrovnaní lidi si dokáží ponocování odpustit a necítit se kvůli němu špatně, takže jsem se sebe sama zeptala, jestli mě to vlastně nějak omezuje, nebo se cítím špatně jenom proto, že je to obecně bráno za špatné..

- začla jsem si zpívat, pískat, tančit po kuchyni, dělat neplánované věčírky, rozhodovat se rychle rychleji, jíst sushi několikrát do týdne, scházet se s novýma lidma a vůbec víc seznamovat

- naučila jsem se být sama (a nezešílet, ikdyž pořád mě to nebaví a jsem radši s lidma)

- naučila jsem se si víc věřit (díky, Praho!), ale objektivně se hodnotit, což se mi paradoxně podařilo až, když jsem se zbavila příliš kritických lidí

- naučila jsem se nesyslit a posílat věci dál, sdílet vše od přání a snů, přes láhev vodky až po toaletní papír

- prvně v životě jsem si obarvila víc než půlku vlasů, měla jsem nejdelší vlasy v mém životě a pak je na podzim k všeobecné hrůze mých kamarádek o dvacet centimetrů ustřihla

- v létě jsem se smála životu v minimalismu a v prosinci jsem strávila noc pročítáním theminimalists.com, před pěti lety jsem se nechtěla dívat na Pelíšky a tyto Vánoce jsem odcitovala celý film a vždycky jsem přepínala rádio, když hrál Petr Novák - teď je na mém playlistu number one, stejně jako jsem neměla ráda Pulp Fiction, Woodyho Allena a Martu Kubišovou a teď je konečně oceňuju (a Woody se stal mým obrovským oblíbencem)

- v říjnu jsem ještě říkala, že si letos žádnou přihlášku nedám a v prosinci ji měla odevzdanou

Taky je spousta věcí, ve kterých jsem se spletla a taky je pár bodů z mého loňského seznamu předsevzetí, které jsem nesplnila, ale na to máme nový rok .) A v mobilu už mám nový seznam, nové plány, nové cíle a třeba někdy dojdu do stavu, kdy si na prvního řeknu, že už vlastně nic měnit nechci a budu se jen učit nové věci.. jako hrát na piano, nebo nakreslit rotující krychli. Nebo uvařit svíčkovou.

Jaký byl váš rok? Můj byl, když ne nejlepší, pak nejdůležitější .) A to hlavně proto, že mě přestalo stresovat, že najednou nemám životní cíl, žiju v jiném městě, všichni mí staří kamarádi jsou daleko, vyměnila jsem evropu dvě za oldies rádio, nejím pravidelně, nespím dostatečně, chodím všude pozdě a nemám ze všeho jedničky. Prostě jsem se smířila, že jsem se i já změnila. Za letošek jsem zaplatila prvním stříbrným vlasem a ničeho nelituju.







 Topshop dress + Gina Tricot jacket + ZARA handbag + Stradivarius earrings + ??? tights + Converse sneakers

všechno z roku 2013, až na moje staré conversky

26 komentářů:

  1. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. myslíš na FPH? No, pokud tam ještě budu.. .) a děkuju!

      Vymazat
  2. Hezky napsaný článek, moc se mi líbí šaty a taky tvé vlasy ;)

    OdpovědětVymazat
  3. Krásně shrnuto! Ten rok spojený s maturitou a nástupem na vysokou byl hodně přelomový i pro mě... Letošní Vánoce, které jsem strávila s lidmi, kteří pro mě s tou dobou byli spjatí, se mi vrátilo hodně vzpomínek na tu dobu, až to mrazí. A Tvé shrnutí mě tam vrací o to více. Na rozdíl od Tvé zkušenosti jsem si vybrala správnou školu hned na poprvé, ale jiné zkušenosti sedí - pocit osamění, naučení se být sama, hledat a nacházet nové přátele, úplně odstřihnout ze svého života televizi (a po 7 letech stále nelituji!) a tak dále... Přeji Ti nový rok ještě lepší!

    OdpovědětVymazat
  4. ty fakt nemáš kúsok vkusu...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jen ty seš moc upjatá si myslim.) cut your tie!

      Vymazat
  5. MOC pěkné shrnutí musím říct! A ohledně těch rozhodnutí, jako bys mi mluvila z duše. Přeji moc úspěchů v novém roce ;o) Win

    OdpovědětVymazat
  6. Sluší ti to :))

    http://www.style-and-smile15.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  7. no krásně jsi to sesumírovala! :) tak ať je nejlepší tenhle rok!

    OdpovědětVymazat
  8. Tak a to som si myslela že môj rok bol zaujímavý ...:D

    OdpovědětVymazat
  9. Krásně napsáno :-)

    OdpovědětVymazat
  10. super napsáno! děkuju za sdílení fakt zajímavý :) a držim palce ať se daří!

    OdpovědětVymazat
  11. moc všem děkuju za komentáře:) a pěknej novej rok všem!

    OdpovědětVymazat
  12. Myslím, že podobné pocity jako ty má spousta lidí, pro které byl příchod na vysokou zlomový. Vím to z vlastní zkušenosti a od kamarádů.
    Vystudovala jsem úplně jinou školu, než jsem původně chtěla, ale s odstupem času jsem za to ráda. Práce, co mám teď mi baví, ale stejně si jdu za svými sny. :)

    OdpovědětVymazat
  13. "přes prázdniny jsem všechno ze střední úspěšně zapoměla"
    http://www.quickmeme.com/img/58/58ccf4a8f42c9d25d920ad979931a816c791aa92f7bb7dea3cdfea5c38dff03b.jpg
    :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haha :DD mistake, psala jsem to v takový nirváně, že jsem spíš dumala nad obsahem, než nad formou :D jdu to opravit, díky!

      Vymazat
  14. Moc ti to sluší! Já se takéminulý rok naučila běhat a jelikož je teď celkem rychle, tak pravidelně chodím. :)

    Na mém blogu probíhá giveaway o poukaz v hodnotě 500Kč. http://krolling-done.blogspot.cz/2014/01/giveaway-o-poukaz-v-hodnote-500kc-na.html

    OdpovědětVymazat
  15. looks gorgeous :)
    Hope you visit me on my blog … Maybe you like to follow :)
    Sandra
    Sunkissed Lovechild

    OdpovědětVymazat
  16. Krásny článok. Prajem ti do nového roku len to najlepšie :)

    OdpovědětVymazat
  17. Múžu se zeptat co děláš za práci?:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už nepracuju, prioritu měla škola a přijímačky a oni mi samozřejmě nechtěli měsíc počkat:)) Dělala jsem v jednom pražském kině.

      Vymazat
  18. Marti, ty mě bavíš :) skvělý šaty!

    OdpovědětVymazat