sobota 27. prosince 2014

Advent in Vienna


     Víkend před Vánoci jsme se s kamarádkama vydaly do Vídně primárně na vánoční trhy, svařák (který jsme letos ale nestihly :D), nákupy, výstavu a nasát trochu atmosféry, protože Vídeň je prostě nádherná – podle mě je to taková starší a elegantnější sestřička Prahy .) Pokaždé tam narazím na Vídeňáky v krásných kabátech, kloboucích, s kožešinama, v károvaném vzoru a elegantní každým coulem. Jestli je nějaké město ztělesněním noblesy a luxusu, pak je to Vídeň. 
     Po raních trzích jsme se s kamarádkou vydaly do Kunstforum na výstavu Henri de Toulouse-Lautreca, která nám vzala dech. Bylo to obrovské, výstava obsahovala vše od jeho raných realistickách děl, přes známé francouzské plakáty, úžasné skici v jemných barvách až po temnější díla z jeho pijáckého konce. Váhaly jsme nejdřív, jestli nejít raději na Miróa do Albertiny, ale nakonec jsme byly rády, že jsme se rozhodly takto, protože výstava fakt stála za to. 
        Pak jsme se vydaly na oběd do Nordsee, kde jsem si dala nejlepší polévku s mořskými plody, co jsem kdy jedla – byly v ní tygčí krevety, mušle, rajčata a pórek a byla úplně vynikající. Kamarádka si dala lososa se špenátem a holandskou omáčkou a prý byl taky výborný. Po obědě jsme se vypravily do okolních obchodů na Graben a Stephansplatz. V Zaře jsem si tam ulovila jeden vánoční dárek, který brzy uvidíte i v outfitu na blogu, ikdyž Zara na Stephansplatzu je fakt na zabití. Je teda hodně velká a má tu výhodu, že vždycky když je něco v Praze dávno vyprodáno, najdu to určitě ještě před Vánoci ve Vídni (nevím, jak to takhle můžu fungovat?), ale (asi i proto) je tam vždycky hrozně narváno, na kabinky se stojí půlhodinová fronta a odchytit prodavačku, aby vám něco pomohla najít, je nadlidský úkol. Bohužel tentokrát ani v téhle Zaře neměli kalhoty, které jsem si vyhlédla na netu a v Praze jsou beznadějně vyprodány, takže půjdu zkusit ještě někdy mezi svátky Ostravu.
        Největším nákupním lákadlem pro mě ale bylo oddělení Jo Malone v Douglasu na Kärntner Straße. Úplně jsem se zamilovala do parfému s vůní černého rybízu, jen se mi při ceně mírně protočily panenky .) Tak snad jednou.. Pak jsem se ještě vydala do Brandy Melville na Mariahilfer Straße, která je od Stephansplatzu trošku dál, než by se mi líbilo :D V BM bylo taky neuvěřitelně narváno, obchod je opravdu velký, ale třeba ke stojanu s doplňky nebylo možné se probojovat a v oddělení s oblečením se mi sice pár věcí líbilo, ale bez zkoušení jsem to nechtěla riskovat a fronta u kabinek mě odradila. Tak jsem se vydala k Sacher Café, kde jsme měly sraz s kamarádkama a vydaly se na věhlasný sachr. Obě jsme si nakonec v zájmu zachování čísla na váze vybraly tu menší kostku (já z velké části i proto, že to byla kostka.. kubický tvar.. jsem zdeformovaná architekturou :D) a k tomu jsem si vybrala výborný fresh juice se sodou. Pak už jsme měly jen trochu času obejít pár obchodů a pofotit rozsvícenou vánoční výzodbu. Nakonec jsme si daly trochu běh přes půl centra k odjezdu autobusu, já trochu stresu, že se nestihnu procpat k hrnečku na svařák, který jsem měla za úkol koupit babičce a před jehož stánkem byla šílená fronta, ale nakonec jsme všechno stihly. Výlet byl skvělý a byl to nejlepší začátek Vánoc, co jsem si mohla přát, včetně toho parádního slunečného počasí. Byli jste také před Vánoci ve Vídni?

 jahody v bílé čokoládě <3
 kabát Mango / šála Zara / boty Zara / kabelka Prada

6 komentářů:

  1. Krásné fotky :) Z minulého roku mám taky fotku s těma křídlama
    Blog by Veru

    OdpovědětVymazat
  2. Moc pěkné fotky :) Vídeň vypadá opravdu krásně :)

    OdpovědětVymazat
  3. Také jsme byli s přítelem před Vánoci ve Vídni. Kouzelné místo!

    OdpovědětVymazat
  4. Vídeň je nádherná i přes rok, natož o Vánocích. Taky se tam musím příští rok vypravit :)

    http://www.obycejny-blog.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  5. byla jsem tam před Vánoci, ale určitě bych se tam chtěla podívat i během roku :)

    OdpovědětVymazat